tiistai 24. huhtikuuta 2012

Exchange year close to end AYE

Mulla loppuu kohta vaihtarivuosi. Pakkaamiset on alotettu & mietin tavaroiden ei-lähettämistä tai lähettämistä. Tuliaisia pitäis saada ostettua &lennolle tehtyä hankintoja. Tuliaisia on hankittu mukava määrä, mutta ku suuresta perheestä hmm olen niin ei hitto ku sillä määrällä ole rajaa. Isoille markkinoille, Queen Vic Marketiin on siis päästävä TÄN viikon aikana. Tänään on Anzac-day eli vapaata kaikilla. Varmaa suuri osa paikkoja suljettuna, jotenpa päätin bloggailla tässä. Outo fiilis, ku oon muuten saanut tähän mennessä laukun 21.5kiloseksi ja tän verran täytee. 23kg on se raja ja jännittää, kuinka paljon/vai meneekö raja yli.

Maija tuli käväsemään sen hostien luota, New South Walesista. Meillä oli ihan sika mahtava viikko. Maija viipy siis sunnuntaista perjantaihin(15-20.4). Vaikka aikaa oli ''runsaasti'', tuntu että se loppu kesken. Eihän hyvän kaverin kanssa, koskaan ole tarpeeksi aikaa, vaan sitä vaaan tarvitsee lisää. Sunnuntaina mulla oli valmennustilaisuus seuraavaan askeleeseen eli kotiinpaluuseen. Siellä oli vain pari vaihtaria, mutta oli oikein mukavaa aikaa. Käytiin katsomassa lintujen lentonäytöstä & puhuttii kaikenlaista kotiinpaluusta. Lopuksi meillä oli barbeque yhdessä isäntäperheiden kanssa. Päivä oli just semmosta perusjärjestömenoa.  Se kesti aamusta iltapäivään & oli paikassa nimeltään Healesville.

Loppuen lopuksi lähdettiin. Vihdoin haettiin my lovely Maija. Maija oli tullut bussilla pitkän matkan+ junalla vielä meidän kotiasemalle. Tuli tovi ootettua ja pääsinkin sitte vastaan. Oli mahtava fiilis nähdä Maijaaki. Nähtiin viimeksi lokakuussa retkellä Queenslandin Cairnsissa, joka oli samoin tavoin uskomatonta. Oli mahtavaa saada läheinen kaveri meille & viettää mahti tokavika viikko Australiassa.- Is there better I could wish for? :))))

Maanantaina lähettii Maijan kaaa paikallisee kauppakeskuksee. Vein siis Maijan shoppailemaa. Syötii lounasta, pidettiin hauskaa & nautitti vaan. Ilma Melbournessa on ruvennut viilenee. Yli kahdessakymmenessä mentiin, mutta verrattuna kesäilmastoon se tuntu varsin kylmältä. Silti thongsit eli varvassandaalit jalassa ! Oikee ozzietyylii. Näin siis täällä eteläisellä pallonpuoliskolla.

Illalla Maijankaa meillä oli omat pikkupippalot. Päivä oli menny loistavasti!

Tiistai meni taas siinä, ku Maija kävi kampaajalla Melbourne Centralissa. Sai oikein kivat hiukset.
Centralissa syötiin maailman nopein lounas. Ne unohti tuoda Maijan lounaan ja meinas Maijaki myöhästyä kampaajalta yhden leipäpalasen takia. Take awayna se sit sen mukaansa otti. Uudestaa ei todellakaan oltu menossa. Päivä meni taas kauppakeskuksessa ja sillain. Päätettiin hakea pari uutta vaatekappaletta. Mä en sattunut löytämään mitään tuona päivänä. Tajuttiin tuotemyyjien sitkeys. Tanskalainen nainen yritti myydä kovasti ihonhoitotuotetta, jota saa vaan Australiasta. Hintaki oli mahtavat 75 dollaria. Ei päädytty ostamaan luonnollisesti. Anto käyntikorttiansa, kerto et se on luontanen eli ei merkitys katoa vaikka käyttö loppuu ja varmasti juu. Päästiin pakenemaan ja haettii mansikka-banaanismoothiet.  Illalla päädyttiin kotia. Hostäiti oli tehnyt ihanan kalaillallisen; Lohta, salaattia, perunamuusia.  Ilta oli aika aikanen. Mitäpä iso shoppailupäivä muutakaan vaatii.

maijan uus tukka

Keskiviikkona taas bussilla Southlandii, lähiostoskeskuksee. Päädyttii ostamaa liput American Pie-leffaan,. Haettiin herkkuja vähä, Teatterissa oli vaan muutama meidän lisäksi. Leffa oli hauska, mutta pidän enemmän American pie-elokuvien edellisistä osista.  Ilta meni taas pitäen hauskaa, syötyä hostäidin hyvää lounasta...

Torstaina lähdettiin kaupunkiin näkemää kavereita Maijan kanssa. Päädyttiin käymään Eureka-tornissa, josta näkee Melbournen.Melkeen 300 metriä korkea näköalatorni. Oli oikee mukavaa. Sitten käytiin kunnon lounaalla, syötiin kanaa & salaattia&perunoita. Oli oikee mukavaa. Vapaata elämää. !
Lounaan jälkee kuljettii vaa Melbournen kaupungissa. Tuli mentyä sitte St. Kildaa rannalle. Mulla ja Maijalla oli hirvee fiilis päästä uimaa! Jotain suomalaista hulluutta meihin jäänyt. Valitettavasti ei meriveteen päästy, kun oli vaan vaatteet, eikä luultavasti oltais päästy edes bussiin. Päivä päätty siihen, et jouduttii taksilla menee kotii. Siinä oli ihmettelemistä. Mun ja Maijan loistavat ajanseurauskyvyt kunniaan! Pieni seikkailu on vaan hyvästä. Illalla oli taas vilkkampaa ja valvottii myöhää. :D

Melbourne on vaan mahtava paikka. Ei hetkeäkään, kun oltais oltu tylsistyneitä. Ilma ei ole suosinut enää niin lämpimästi, mitä kesällä, mutta on kyllä lämmin syksyksi.  Maijan lähdön jälkee on tullut tosi kylmiä päiviä. Satoi, oli hämärää. Muistutti ihan masentavaa suomalaista syksyä! Anyway oli tosi mahtavaa aikaa!

Maijan viimesenä päivänä eli perjantaina kiirehdittiin bussilla juna-asemalle ja siitä Southern Crossilta viemää Maijan laukku säilytykseen. Siitä sitte jatkettii Queen Victoria Marketiinn tuliaisostoksille. Maija teki hyviä löytöjä. Mä en ostanut paljoa. Olin tyhmä. Nyt mun pitää mennä ko. markettiin uudestaan tekemään tuliaislöytöjä, koska mulla yksinkertasesti puuttuu viellä jotain. Alkaa tulla jo pakkopullaks tää tuliaistenosto. Onneks en alottanu liian myöhää, että osa tuliaisista on hankittuna jo!
Maijan kanssa käytiin myös lounaalla.. Oli aika pikanen. Siitä jatkettiin sitte Southern Crossille, jossa heitettiin heipat ei kuitenkaa hyvästejäö, Viikon päästä nähdään Suomeen paluun merkeissä.
Unohdin kertoa, että aamulla käytii vilposassa ilmassa aamu-uinnilla!!!!!!!!!

Kiitos ihanalle Maijalle ihanasta viikosta!! xo